Gå til hovedinnhold

Skriftserien Kunst og kultur i opplæring

Vitenskapelig skriftserie utgitt av Cappelen Damm FORSKNING (tidligere NOASP). Skriftserien er initiert av Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen ved Nord universitet, og drives gjennom et samarbeid med Universitetet i Agder, Høgskulen på Vestlandet og Høgskolen i Østfold. 

Kunst og kultur i opplæring publiserer forskning knyttet til kunst- og kulturrelaterte temaer i hele opplæringsløpet fra barnehage og skole til lærerutdanning. Serien har som mål å fremme ny fagspesifikk, tverrfaglig og interdisiplinær forskning, og utviklingsarbeid innen eksempelvis kunst og håndverk, musikk, dans, film, litteratur, drama og teater. Hensikten er å inspirere til dialog og samarbeid mellom fag- og forskningsmiljøer og praksisfelt om sentrale og spørsmål og aktuelle tematikker.

Redaksjon

Regine Vesterlid Strøm, førstelektor (ph.d.), Nord universitet, Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag: regine.v.strom@nord.no

Maria Braadland (forlag): maria.braadland@cappelendamm.no

Redaksjonsråd

Ann Karin Orset, Senterleder/førsteamanuensis, Nord universitet, Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen, Lisbet Skregelid, professor, Universitetet i Agder, Institutt for visuelle og sceniske fag
Jon Øyvind Hoem, førsteamanuensis, Høgskulen på Vestlandet, Institutt for kunstfag, Kristine Høeg-Karlsen, professor, Høgskolen i Østfold, Institutt for pedagogikk, IKT og læring.

Om skriftserien

Mer informasjon om skriftserien, call, retningslinjer og utgivelser finner du hos forlaget.

Skriftserien Kunst og kultur i opplæring hos Cappelen Damm FORSKNING (tidligere NOASP).

Personvern og informasjonskapsler

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer her.