Kreditering: Ole Ekker/Trøndelag Teater
Hørespill
Denne oppgaven er et gruppearbeid hvor elever i 10. trinn skal lage et hørespill av et utdrag fra Vildanden. Undervisningsopplegget legger opp til at elevene skal gjøre seg kjent med et av Ibsens mest kjente verk, gjøre seg erfaringer med tekstformidling, og hvordan lydeffekter og musikk kan brukes som virkemidler i hørespill og film.
Utarbeidet av Mira Sandtrøen Rosenquist og Jon Sørbøe m.fl. ved Mæla Ungdomsskole
Undervisningsopplegget er forankret i kompetansemål etter 10. trinn for norsk og musikk. Det er et mål i seg selv at elevene skal vise kreativitet innenfor oppgavens rammer, med valg av musikk og modernisering av replikker, men herunder må man være obs på at meningsinnholdet i stykket ikke endres.
Undervisningsopplegget er tverrfaglig innenfor fagene norsk og musikk. Formålet er kritisk tolkning av i historisk tekst i henhold til kompetansemål i norsk, og praktisk bruk av kompetansemål i musikk.
Lag et enkelt akkompagnement på iPad – Del 1 av 2
Målet med dette undervisningsopplegget er å vise deg hvordan du enkelt kan ta i bruk iPaden som verktøy og instrument...
Lag et enkelt akkompagnement på iPad – Del 2 av 2
Målet med dette undervisningsopplegget er å vise deg hvordan du enkelt kan ta i bruk iPaden som verktøy og instrument...