Vurdering i K&H, del 2: Faglig progresjon og sammenhenger på tvers av verkstedperioder
Hvordan komme fram til felles vurderingsgrunnlag på tvers av hovedområdene i kunst og håndverkfaget? Eva Lutnæs tegner opp fire tverrgående pilarer og presenterer en fleksibel modell for å identifisere, snakke om og vurdere kvalitet i elevers skapende arbeid.
Vurdering i K&H, del 1: Fagrelevante kjennetegn i kunst og håndverk
I Fagrelevante kjennetegn i kunst og håndverk diskuterer Eva Lutnæs, postdoktor ved Institutt for estetiske fag, OsloMet, hvordan læreren kan utvikle...
Bedre vurdering i kunstfagene
Denne rapporten om bedre vurderingskompetanse skal både informere og inspirere til bevisstgjøring av eget arbeid med vurdering innenfor lærerutdanningen. Av...
«Kjempefint!» – om bruk av vurderingsstopp for å fremja læring
I denne fagartikkelen redegjør Liv Jorunn Helgestad, faglærer ved Kongsberg videregående skole, for termen vurderingsstopp og presenterer dette som en metode innen formativ vurdering....