iframe{width:100%;}table a {display: inline-block;} Gå til hovedinnhold

Bedre vurdering i kunstfagene

Blond kvinne lager skilpadde i keramikk

Denne rapporten om bedre vurderingskompetanse skal både informere og inspirere til bevisstgjøring av eget arbeid med vurdering innenfor lærerutdanningen.

Av Kirsten Limstrand og Gerd Abrahamsen

Rapporten ble publisert i 2009, men har fortsatt mange gode poeng som kan trekkes med videre i arbeidet med vurdering.

For å forankre en bedre vurderingspraksis i skolen, må vi ha forståelse for de mange vinklingene til problemstillingen. Det ikke mulig å dissosiere vurderingspraksisen i skolen fra den utdanningen, de tradisjonene og det miljøet
som hver av de enkelte lærerne opererer ut fra innenfor skolens hverdag. Derfor er det viktig å se på vurdering slik læreren, med basis i sin lærerutdanning, opplever og arbeider med det.

Ut i fra denne informasjonsplattformen er det mulig for miljøene i lærerutdanningene å reflektere rundt sitt eget arbeid med vurdering, og videre å forbedre dette arbeidet i sine møter med studentene.

Målgruppen dette prosjektet har konsentrert seg om, har vært fagmiljøet i lærerutdanningen, både studentene og de faglig ansatte.

Heftet kan lastes ned (under Vedlegg)

Personvern og informasjonskapsler

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer her.