window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'G-H6QZF846HD'); iframe{width:100%;}table a {display: inline-block;} Gå til hovedinnhold

Språkløype i musikk

Vi har utviklet en Språkløype i musikk. Språkløyper er en nasjonal strategi for språk, lesing og skriving igangsatt av Kunnskapsdepartementet. Kompetanseutviklingspakkene skal brukes til felles, profesjonell kompetanseutvikling på den enkelte arbeidsplass, og ledes lokalt av ledere og ressurspersoner.

Språkløypen i musikk fokuserer på lesing og skriving i musikkfaget. Denne finner du i sin helhet på: www.sprakloyper.no. Filmene bør sees i sammenheng med hele kompetanseutviklingspakken som inneholder refleksjonsspørsmål rundt tekster, filmer og eksempler fra praksisfeltet.

Tekst: Martine Eidissen Nymo, rådgiver grunnskole

Musikk og grunnleggende ferdigheter i grunnskolen

I denne filmen presenterer professor Rune Mathisen ved Nord universitet sitt perspektiv på de grunnleggende ferdighetenes rolle i musikkfaget i grunnskolen.

Hva er lesing i musikk?

Hva er skriving i musikk?

Språkløper – Lesing og skriving i design og håndverk

Senteret har også bidratt i språkløypen Lesing og skriving i design og håndverk, som er en del av pakkene for Fagspesifikk lesing og skriving i yrkesfag. Denne finner du på nettsiden for Språkløyper ved Universitetet i Stavanger.

Lesing og skriving i design og håndverk

Språkløyper Design Håndverk

Personvern og informasjonskapsler

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer her.