![](https://kunstkultursenteret.no/wp-content/uploads/2020/09/IMG_0097_2-1280x720.jpg)
Organismer i fjæresona
Ressursen er en av flere deler i temapakken Å skape i natur «Personlig fikk jeg en bredere erfaring enn bare rent teoretisk...
iframe{width:100%;}table a {display: inline-block;}
Gå til hovedinnholdRessursen er en av flere deler i temapakken Å skape i natur «Personlig fikk jeg en bredere erfaring enn bare rent teoretisk...
Å skape i natur er den første av flere temabaserte pakker i kunst og håndverk. Målet med pakken er å...
Hva karakteriserer skaperglede? Hvordan kan man tilrettelegge for skaperglede, og på hvilke måter kan skaperglede komme til uttrykk? Dette er...
I dette undervisningsopplegget viser Ann-Hege Fjelddahl oss hvordan geststaltteoriens varhetssoner kan omsettes til estetiske læringsprosesser for elever i ungdomsskolen. Opplegget...
I den nye læreplanen for kunst og håndverk (LK20) legges det opp til at elevene skal kunne vurdere materialers holdbarhet...
Hvordan kan dybdelæring defineres i forhold til kunstfaglige arbeidsprosesser? Hvordan kan dybdelæring oppstå?Disse to spørsmålene er utgangspunktet for Cathrine Fuglestad når...
Å skrive ned musikk trenger ikke å være vanskelig. I dette opplegget er det den nedskrevne delen som kommer først,...
– Kunst og håndverkslæreres forståelse og koblinger mot folkehelse og livsmestring Denne artikkelen bygger på Emma Blombergs masteravhandling der hun...
Den nye læreplanen for kunst og håndverk vektlegger blant annet kreativitet, samt åpne og utforskende prosesser. Enkelte kjerneelementer og tverrfaglige...
Har du hørt om aleatorisk musikk? Aleatorikk er innen musikk om forløp der visse elementer ikke er forutsigbare, men er...