![Hånd som holder pensel, skisser, fargesirkler.](https://kunstkultursenteret.no/wp-content/uploads/2020/11/farge-rom-perspektiv-framhevet-1280x720.jpg)
Farge, rom og perspektiv
Farge er sentralt når elevene i dette todelte undervisningsopplegget skal arbeide med å skape bestemte uttrykk i byrom og gatemiljø....
iframe{width:100%;}table a {display: inline-block;}
Gå til hovedinnholdFarge er sentralt når elevene i dette todelte undervisningsopplegget skal arbeide med å skape bestemte uttrykk i byrom og gatemiljø....
De fleste elever har noe erfaring fra ungdomsskolen med å male fargesirkel. Opplegget tar likevel utgangspunkt i grunnleggende fargelære. For...
Når elevene skal jobbe med perspektiv og farge for å skape byrom og gatemiljø, tar de med seg praktisk og...
Kjerneelementene håndverksferdigheter, kunst- og designprosesser, visuell kommunikasjon og kulturforståelse skal prege innholdet og progresjonen i opplæringen. Kjerneelementene skal bidra til at elevene...
Fra tomflasker til bærekraftig næringsvirksomhet. Tyra Oseng-Rees kommer opprinnelig fra Norge, men har bodd i Wales siden 2003. Hun har...
Jon Are Myhrer har satt farge og fargedidaktikk under lupen og sett på endringer i det nye læreplanverket. Han har...
Eva Lutnæs, professor ved OsloMet og praktiserende kunst- og håndverkslærer, skriver i denne artikkelen om sammenhengene mellom utvikling av kreativ...
Ressursen er en av flere deler i temapakken Å skape i natur. Uro i botanisk materiale, konglekrans og greinvase er tre videoressurser...
Ressursen er en av flere deler i temapakken Å skape i natur. Ane Øverås, kunstner og initiativtaker til K-LAB, Kjerringøy Land Art Biennale,...
Land art som kunstpraksis og kilde til bærekraft Ressursen er en av flere deler i temapakken Å skape i natur. «I en...