![Eva Lutnæs](https://kunstkultursenteret.no/wp-content/uploads/2019/01/eva_lutnaes_vurdering_1-1280x720.jpg)
Vurdering i K&H, del 1: Fagrelevante kjennetegn i kunst og håndverk
I Fagrelevante kjennetegn i kunst og håndverk diskuterer Eva Lutnæs, postdoktor ved Institutt for estetiske fag, OsloMet, hvordan læreren kan utvikle relevante kjennetegn på måloppnåelse i faget i kunst og håndverk. Lutnæs kommer også inn på vurdering av kreativitet og spør: Hvordan definere kjennetegn for kreativitet?
![Eva Lutnæs](https://kunstkultursenteret.no/wp-content/uploads/2019/01/eva_lutnaes_vurdering_1-1280x720.jpg)
Vurdering i K&H, del 2: Faglig progresjon og sammenhenger på tvers av verkstedperioder
Hvordan komme fram til felles vurderingsgrunnlag på tvers av hovedområdene i kunst og håndverkfaget? Eva Lutnæs tegner opp fire tverrgående...
![Skilpadde i leire](https://kunstkultursenteret.no/wp-content/uploads/2019/02/Skilpadde-1280x720.jpg)
Bedre vurdering i kunstfagene
Denne rapporten om bedre vurderingskompetanse skal både informere og inspirere til bevisstgjøring av eget arbeid med vurdering innenfor lærerutdanningen. Av...
![Lærer og elever i dialog rundt elevarbeid](https://kunstkultursenteret.no/wp-content/uploads/2018/11/fagartikkel_vurderingsstopp_0-1280x720.jpg)
«Kjempefint!» – om bruk av vurderingsstopp for å fremja læring
I denne fagartikkelen redegjør Liv Jorunn Helgestad, faglærer ved Kongsberg videregående skole, for termen vurderingsstopp og presenterer dette som en metode innen formativ vurdering....