ET BLIKK INN – første praksisfortelling KDA
Fra det ene øyeblikket til det andre måtte lærere og elever, våren 2020, omstille seg fra læring i et dynamisk, sosialt fellesskap til skjermbasert kommunikasjon fra nærmest isolerte enheter.
Hvilke erfaringer ble gjort disse første ukene? Hvordan fant læring i praktisk-estetiske fag sted? Og hva med motivasjon, veiledning og underveisvurdering?
ET BLIKK INN tar oss med på innsiden av ulike hjemmekontor og hjemmeskoler. Den første praksisfortellingen er det Trine Lise Bang, fra Polarsirkelen videregående skole, som deler med oss.
ET BLIKK INN – praksisfortelling KDA
«Det som jeg har tenkt mye på nå i det siste er: Hva skjer når vi kommer tilbake til klasserommet?...
ET BLIKK INN – praksisfortelling K&H
Hvilken betydning har praktiske oppgaver i kunst og håndverk og musikk i elevenes hjemmeskole? Hvordan tilrettelegges det i kunst og...
ET BLIKK INN – praksisfortelling K&H, 8.-10. trinn
Hva gjør læreren når han/hun ikke vet hvilke rammebetingelser elevene arbeider under i hjemmeskolen? Hvordan tilrettelegge for at alle elever...
ET BLIKK INN – praksisfortelling Y-fag
Den andre uken i mai 2020 åpnet verksteder og klasserom igjen for alle elever i skolen. Mette Solbakk, lektor ved...