Dybdelæring og skapende arbeidsprosesser
Hvordan kan dybdelæring defineres i forhold til kunstfaglige arbeidsprosesser? Hvordan kan dybdelæring oppstå?Disse to spørsmålene er utgangspunktet for Cathrine Fuglestad når...
Hvordan kan dybdelæring defineres i forhold til kunstfaglige arbeidsprosesser? Hvordan kan dybdelæring oppstå?Disse to spørsmålene er utgangspunktet for Cathrine Fuglestad når...
Å skrive ned musikk trenger ikke å være vanskelig. I dette opplegget er det den nedskrevne delen som kommer først,...
– Kunst og håndverkslæreres forståelse og koblinger mot folkehelse og livsmestring Denne artikkelen bygger på Emma Blombergs masteravhandling der hun...
Den nye læreplanen for kunst og håndverk vektlegger blant annet kreativitet, samt åpne og utforskende prosesser. Enkelte kjerneelementer og tverrfaglige...
Har du hørt om aleatorisk musikk? Aleatorikk er innen musikk om forløp der visse elementer ikke er forutsigbare, men er...
Den kulturelle skolesekken i Nordland (DKS) og KKS har i samarbeid utviklet et e-læringskurs vi håper vil styrke mottakerapparatet på...
Kunst og håndverksfaget har fire kjerneelementer: Håndverksferdigheter, kunst- og designprosesser, visuell kommunikasjon og kulturforståelse. Kjerneelementene skal prege innholdet og progresjonen...
Den andre uken i mai 2020 åpnet verksteder og klasserom igjen for alle elever i skolen. Mette Solbakk, lektor ved...
«Det som jeg har tenkt mye på nå i det siste er: Hva skjer når vi kommer tilbake til klasserommet?...
Hva gjør læreren når han/hun ikke vet hvilke rammebetingelser elevene arbeider under i hjemmeskolen? Hvordan tilrettelegge for at alle elever...