Har du innspill til våre nettsider?  – Klikk her for å gi oss din tilbakemelding!

Artikkelsamling: En hyllest til kunst- og kulturfagene

Forsiden til artikkelsamling, jente med parykk

Artikkelsamlingen En hyllest til kunst- og kulturfagene formidler et variert, engasjert, faglig og kreativt blikk på kunstfagene i barnehage og skole.

Fra 2007 har Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen bidratt til å løfte fram og styrke kunstfagene i opplæringen. Hver måned i 2017 ga vi ut en artikkel i forbindelse med senterets tiårsjubileum. Vi ville gi dere noen gylne øyeblikk og engasjerte stemmer fra fag- og praksisfeltet gjennom en digital artikkelserie, som nå er få tak i som hefte.

Artikkelsamlingen inneholder disse artiklene:

  1. Tanker om materiell oppmerksomhet
    Ann-Hege Lorvik Waterhouse, stipendiat, Høgskolen i Sørøst-Norge
  2. Har du krysspeiling? Navigering i et flerkulturelt landskap
    Ole Hamre, kunstnerisk leder i Fargespill
  3. Hvordan motivere elever til faglig innsats med drama som læringsform
    Aud Berggraf Sæbø, professor emerita, Universitetet i Stavanger
  4. Å ha det i hodet eller hendene? UNESCOs konvensjon av 2003 som
    pedagogisk ressurs
    Dag Feldborg, rådgiver, Norsk håndverksinstitutt
  5. Med 3D-skriver i klasserommet – formlære og designkompetanse i en ny tid
    Britt Iren Hetland Haavik, lektor og programfaglærer, Vågen videregående skole
  6. Gjennom samarbeid til fagforståelse
    Liv Oddrun Voll, universitetslektor, Naturfagssenteret
  7. Musikk som kreativ kunnskap og kompetanse?
    Arild Johnsen, faglærer i musikk, tidl. rådgiver for Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen

Bestilling

Heftet er tilgjengelig i nedlastbar versjon, og kan også bestilles i trykt versjon.
Send en epost til kunstkultur@nord.no med navn, adresse og hvor mange eksemplarer dere ønsker tilsendt.

Personvern og informasjonskapsler

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer her.