Art Becomes Culture – Lærerutdanningskonferansen 2019
Som en del av sitt innlegg lagde KKS en video hvor tanker om temaet vurdering ble presentert gjennom et kunstnerisk uttrykk. Se videoen nedenfor.
Målet for konferansen var å søke svar på hvordan vi best kan lykkes med å ta i bruk nye former for vurdering for å skape gode vurderingssituasjoner der studentene får vist egen profesjonskompetanse, og hvordan lærerutdannere på lærerutdanningsinstitusjonene og i skoler og barnehager kan samarbeide om veiledning og vurdering.
Anbefalte ressurser om vurdering på kunstkultursenteret.no (åpnes i ny fane).
- Artikkel: «Kjempefint!» – om bruk av vurderingsstopp for å fremja læring
- Video: Vurdering for læring – Underveisvurdering
- Video: Vurdering for læring – Egenvurdering
- Video: Eva Lutnæs: Vurdering i K&H, del 1: Fagrelevante kjennetegn i kunst og håndverk
- Video: Eva Lutnæs: Vurdering i K&H, del 2: Faglig progresjon og sammenhenger på tvers av verkstedperioder
- Rapport: Bedre vurdering i kunstfagene