Illustrasjonfoto
Inkluderende og bærekraftig utdanning for alle
FN’s bærekraftsmål nr. 4 handler om å sikre inkluderende og rettferdig kvalitetsutdanning for alle og fremme livslang læring. I den pågående fagfornyelsen i skolen er bærekraftbegrepet sentralt. Bærekraft handler om å ta alle ressurser i bruk – også de sosiale og kulturelle. Sosial- og kulturell bærekraft handler om at vi alle skal ha like sjanser til å uttrykke oss, skape et stabilt helsefremmende liv, ta utdanning, bidra i samfunnet og leve uten diskriminering av noe slag.
Bærekraft handler om å ta alle ressurser i bruk – også de sosiale og kulturelle.
Hvordan ivaretas tilpasset opplæring og bruk av praktiske og estetiske fag? Hvordan kan kunstfag og kunstfagdidaktikk fremme inkludering og styrke undervisningen?
Dialogseminar 26.- 27. november 2019
Statped nord, Arktisk senter for velferds- og funksjonshemmingsforsking ved UiT og Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen (KKS) inviterer til et dialogseminar i Harstad 26.-27. november, hvor vi setter dette på dagsorden.
Målet er å sammen komme fram til noen konkrete prosjekter på kort sikt og tiltak på lang sikt med vekt på forskning og systemrelatert arbeid og metodikk.
Er du leder i barnehage eller skole, jobber du i utdanningetat, kulturetat eller støttesystemer, er du forsker og har interesse for dette fagområdet? Meld deg på seminaret og bli med på å forme framtida!