iframe{width:100%;}table a {display: inline-block;} Gå til hovedinnhold
Hånd som holder pensel, skisser, fargesirkler.

Farge, rom og perspektiv

Farge er sentralt når elevene i dette todelte undervisningsopplegget skal arbeide med å skape bestemte uttrykk i byrom og gatemiljø. I bunn ligger grunnleggende praktiske og teoretiske kunnskaper om farge som visuelt virkemiddel.

Opplegget ble gjennomført skoleåret 2019/20, men er tilpasset de nye læreplanene, KDA01-02.

Ittens fargesirkel og kontraster
Perspektiv og farge

PC: Før pekeren over de små, hvite sirklene for å få mer informasjon om hver enkelt ressurs. Trykk for å låse lesefeltet, og trykk igjen for å lukke.

Telefon/tablet: Trykk på de små sirklene for å åpne lesefeltet. Trykk på samme sirkel for å lukke lesefeltet.

**** Vi oppdaterer for optimaliseringen for mobilbruk. Opplever du problemer med å navigere på bildet nedenfor? Send gjerne en mail til orjan.olsen@nord.no med beskrivelse av problemet****

Denne oppgaven ble utarbeidet og gjennomført skoleåret 2019/20, altså før ny læreplan ble iverksatt, høsten 2020. Vurderingskriteriene bygger dermed på kompetansemål fra forrige læreplan i kunst og visuelle virkemidler og er ikke tatt med her.

Det henvises derfor til vurderingstekstene i det nye læreplanverket, LK20.

Personvern og informasjonskapsler

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer her.