Hvordan lede og organisere sang i skolehverdagen
I boken «Sangglede og stemmebruk i skolen» har Tone Ophus skrevet kapittelet «Hvordan lede og organisere sang i skolehverdagen». Gjennom...
I boken «Sangglede og stemmebruk i skolen» har Tone Ophus skrevet kapittelet «Hvordan lede og organisere sang i skolehverdagen». Gjennom...
«Vi skal visst forsonast. Eg har ei kjensle av at det tyder at eg skal tilgje», skriv forfattar, fotograf og...
Førjulstradisjonen «Å gå Jul-Anders», praktiseres fortsatt i tre kommuner i Nordland. I det tverrfaglige prosjektet «Jul-Anders maske- og fortellerverksted» har...
Enkle leveregler for hånd, blyant og papir Tekst og tegninger: Alf Howlid Hånden kan synes ubehjelpelig når den blir satt...
Jettegryta barnehage har i dette prosjektet utforsket bruk av ordløsebildebøker som estetisk inngang til inkluderende fellesskap. Tekst og foto: Jettegryta...
Med utgangspunkt i å fremme et inkluderende barnehagemiljø med raushet for likheter og ulikheter, ønsket personalet i Bortigard barnehage å...
Bok på 1-2-3 er tverrfaglege undervisingsopplegg til gode, nynorske bøker. Dei er utvikla av Nynorsksenteret. Opplegga er prega av leik,...
Tekst: Hilde Hermansen, seniorrådgjevar KKS Denne teksten tek utgangspunkt i ei personleg erfaring langt tilbake i tid. Nokon vil kalla...
I dette undervisningsopplegget får du et innblikk i en gammel teknikk for å farge ullgarn, nemlig plantefarging med ulike planter...
Filting av ull med denne meget enkle metoden er gøy for både barn og voksne. Opplegget er tilpasset barnetrinnet, men...